כללי

5 ערוצי שיווק מומלצים לעסק שלכם

5 ערוצי שיווק מומלצים לעסק שלכם

לא משנה מה גודל העסק שלכם ומה כמות קהל היעד הפוטנציאלית שאליה אתם יכולים להגיע, לכל עסק יש מקום בעולם הדיגיטל וערוצי השיווק שבהם הוא יכול להשתמש כדי להגדיל מכירות. השאלה שבעלי עסקים צריכים לשאול היא – איפה כדאי לי להשקיע את תקציב השיווק שלי? כדי לענות על השאלה בצורה המיטבית נעבור על 5 ערוצי שיווק מומלצים לעסקים.

1 – קידום אורגני – Search Engine Optimization – SEO

כשגולשים רוצים לקבל פרטים נוספים על מוצר או על שירות חדש שהם צריכים, הדבר הראשון שהם יעשו זה להשתמש במנוע החיפוש של גוגל כדי לקבל עוד מידע. טריליוני חיפושים מתבצעים בגוגל כל שנה וזה ברור שמנוע החיפוש הזה הוא הדרך המהירה והבטוחה לקבל את כל המידע שאתם צריכים. קידום אורגני (SEO) הוא תהליך של התייעלות האתר שלכם במנועי החיפוש בשאיפה לקבל דירוג גבוה לדפים באתר במילות חיפוש (שאילתות) הרלוונטיות לעסק שלכם. שיטת הקידום הזאת נקראת שיטה “אורגנית” מכיוון שהטראפיק לאתר מגיע ממנועי החיפוש ולא מתבצע תשלום עבור מודעה ממומנת.

קידום אתרים אורגני משתנה כל הזמן בעקבות עדכוני גרסה של הבוטים בגוגל שסורקים את הדפים ברחבי האינטרנט ומדרגים את האתרים לפי אלפי פרמטרים כשהמרכזיים ביניהם הם: כמות ואיכות התוכן, חווית המשתמש באתר וקישורים יוצאים (הפניה עם קישור מאתר חיצוני לאתר שלכם). 

טיפים לקידום אורגני:

  • עבודה נכונה עם מילות מפתח – מילות המפתח של העסק שלכם אלו המילות שדרכם גולשים פרקטיים נכנסים לאתר ומתעניינים במוצר או בשירות. קדמו מילים רלוונטיות ופרקטיות להמרה. כדי לדעת אילו מילים לקדם בעסק שלכם חשוב לבצע מחקר מילות מפתח.
  • תוכן, תוכן, תוכן – בלי תוכן איכותי האתר שלכם לא יוכל להתקדם משמעותית בקידום אורגני. אתם צריכים לשלב את מילות המפתח שלכם בתוכן ולבנות מערך קישורים איכותי שישתלב בתוכן באתר. סתם תוכן לא יעשה את העבודה מכיוון שגולשים מחפשים תוכן חדשני ורלוונטי שמתאים לתחומי העניין שלהם. ככל שהתוכן שלכם יהיה מועיל יותר לגולשים כך הוא יגיע ליותר אנשים והאימפקט בקידום האורגני יהיה משמעותי יותר.
  • מיטוב האתר למובייל – רוב הגולשים כיום משתמשים במכשירים סלולרים ולכן חשוב לבצע אופטימיזציה לאתר ולמטב אותו למכשירים סלולרים. כיום ניתן לבנות את האתר קודם למובייל ולאחר מכן לעשות התאמות לדסקטופ.

2 – קידום ממומן – Paid Ads

פרסום ממומן זו אפשרות קידום של מוצר, שירות או מסר שיווקי באמצעות מודעות. מודעות מקוונות נמצאות בכל רחבי האינטרנט והן מוצגות דרך מערכות הפרסום: Google Ads, Facebook Ads, TikTok Ads, טאבולה, אאוטבריין ועוד. רבים בישראל לא יודעים את ההבדל בין קידום ממומן ל-PPC (תשלום עבור קליק). PPC זו רק אפשרות מבנה תשלום אחד בקידום ממומן כשבפייסבוק לדוגמה התשלום נמדד לפי 1000 חשיפות (CPM).

יש מספר סוגי פרסומות שבהם ניתן להשתמש כדי לקדם את העסק שלכם – מודעות ברשת החיפוש של גוגל, מודעות ברשת המדיה של גוגל, מודעות בפלטפורמות סושיאל מדיה, קידום באמצעות תוכן, מודעות וידאו, רימרקטינג ועוד.

טיפים לקידום ממומן:

  • מחקר מילות מפתח איכותי – בקידום ממומן בגוגל חשוב לעשות שימוש במילות מפתח מדויקות כדי להעריך בדיוק כמה ווליום חיפושים יש לביטוי וכמה יעלה לכם קליק. ניתן להשתמש בכלי לתכנון מילות המפתח של גוגל כדי לבצע מחקר מילים על הצד הטוב ביותר.
  • שימוש נכון בטרגוטים – טרגוט (Target) זו אפשרות לבנות קהל יעד בהתאם לסגמנטציה מסוימת לבחירתם: מגדר, מיקום גיאוגרפי, גיל, מקצוע, מצב משפחתי, תחומי עניין ועוד. שימוש בטרגוטים מדויקים עוזר לכם לדייק את המודעות לקהל יעד שיותר סביר שיקיים אינטרקאציה עם המודעות שלכם.

3 – אימייל מרקטינג – Email Marketing

שיווק בדואר אלקטרוני (אימייל מרקטינג) הוא אחד מערוצי השיווק הפופולרים ביותר וערוץ שיווק שמתקדם משנה לשנה. כמה אנשים אתם מכירים שאין להם כתובת מייל? השימוש המוגבר הזה בכתובת דואר הוא הסיבה שאימייל מרקטינג הוא ערוץ שיווק מעולה למוצרים והשירותים שלכם. השיווק מתבצע במייל ומשמש לבנייה נכונה של המותג, תקשורת עם הלקוחות והעברת מסרים שיווקיים הנתונים מענה לצרכים של הקהל בהתאם לשלב שלהם במשפך השיווקי בעסק שלכם. 

טיפים לאימייל מרקטינג

  • בנו רשימה איכותית משלכם – הדרך היחידה לדעת בוודאות שהנמענים ברשימה שלכם רוצים לקבל ממכם ניולזטרים או הצעות היא לקבל את האישור מהם במעמד ההרשמה לרשימת התפוצה שלכם. כדי לוודא שיש את ההסכמה הזאת מומלץ לכל בעל עסק לבנות בעצמו את הרשימה, גם ווידוא של הסכמה לדיוור וגם כך תוכלו לוודאות שהקהל שיקבל את הניוזלטרים שלכם יהיה קהל מאוד רלוונטי למוצר או השירות שלכם.
  • תתאימו את השיווק במייל לקהל היעד – לשלוח הודעות אקראיות לכלל הרשימה מבלי לבנות סגמנטציה בתוכה רק יגדיל את כמות האנשים שייצאו מרשימת התפוצה ויקטין את אחוזי הפתיחה של מיילים. עשו פילוח נכון לרשימה וחלקו למחלקות כדי שתדעו איזה סוגי מיילים לשלוח ולמי.

4 – שיווק עם משפיענים – Influencer Marketing

שיווק בעזרת משפיענים הוא שימוש באנשים עם קהל במדיה החברתית שלהם כדי להזכיר או לפרסם את המוצרים שלכם בפני העוקבים והקהל שלהם. למשפיענים יש מספר דרכים מרכזיות לפרסם עבור העסק שלכם מוצרים או שירותים: סקירה וביקורת למוצר, שיתוף פעולה מלא עם עסק או חברה, הגרלות, תחרויות ועוד.

טיפים לעבודה עם משפיענים:

  • השתמשו במשפיענים שמתאימים למותג שלכם – כשמחפשים משפיען לשיתוף פעולה תחשבו על תחום ההתמחות שלו כדי לנסות להבין מי קהל העוקבים שלי ועד כמה הם יהיו רלוונטיים לעסק שלכם.
  • אל תסתכלו על כמות העוקבים – עוקבים ברשתות החברתיות זה נושא פרוץ מאוד וניתן לזיוף בקלות, המספר עוקבים המוצג לא משנה, מה שמשנה זו המעורבות של הקהל בעמוד של המשפיען. עקבו אחר אחוז מעורבות, אחוז הקלקות, אחוז תגובות וגם בדקו מה סוג התגובות.

5 – בניית קהילות

בניית קהילה עבור המותג היא אסטרטגיית שיווק מאוד איכותית. קהילה של מותג היא קבוצה של אנשים שמתכנסים יחד והופכים לקהילה בעקבות הזיקה שלהם למוצר, שירות או נושא מסוים. יש מספר מותגים מרכזיים בעולם שמאחורים עומדות קהילות של מיליוני אנשים כמו: Apple, Walt Disney, XboX ועוד.

טיפים לבניית קהילה 

  • לבנות קהילה לוקח זמן – לבנות קהילה איכותית מצריך זמן, מאמץ סבלנות. בקהילה סביב מותג נבנים קשרי ארוכי טווח בין המותג ללקוחות וגם בין הלקוחות ללקוחות. לייצר את כל ההרמוניה זאת לוקח זמן.
  • קהילה זה יותר עבור הלקוחות מאשר העסק – השתדלו לדבר בקהילה על דברים אחרים מלבד המוצרים והשירותים שיש למותג להציע. קהילות עוסקות בבניית מערכות יחסים ופחות כמקום לשווק בו בצורה אגריסיבית. יחד עם זאת, חשוב לא לוותר לגמרי המרות דרך הקהילה.

לסיכום 

ערוצי השיווק שלפניכם הם ק 5 ערוצים מתוך מאות ערוצי שיווק ושיטות שיווק פוטנציאליות. בעסק שלכם, אתם לא צריכים לעשות שימוש בכל ערוצי השיווק הקיימים אלא לבחור את ערוצים שמתאימים הכי טוב לעסק שלכם. עשו שילוב בין ערוצי שיווק הם החזר השקעה מיידי כמו קידום ממומן ושימוש במשפיענים ובו זמנית תעבדו לטווח הארוך על הקידום האורגני, על בניית קהילה למותג ובניית רשימת תפוצה איכותית לאימייל מרקטינג.

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, סוכנות דיגיטל המתמחה בקידום ממומן בגוגל ממומן בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של EasyCloud, חברה שמנגישה VPS Server ושירותי ענן מומלצים ואחסון אתרים בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.
לאתר הסוכנות של כותב המאמר: fialkov.co.il
לאתר ה-VPS של כותב המאמר: easycloud.co.il/vps

הפוסט הקודם
3 צעדים להצלחה בבניית אתר – בניית אתרים
הפוסט הבא
איך לבחור חברה של בניית אתרים?

מאמרים נוספים