כללי

חשיבות אתר מאובטח לקידום בגוגל

החל מיום שלישי ה-24.07.18, בשעות הערב, Google Chrome מפעילים עדכון חדש, על פיו כל אתר שלא מאובטח בשכבת SSL/TLS, כלומר פועל על פרוטוקול תקשורת HTTPS, יופיע כאתר לא מאובטח בשורת הכתובת. מה שאומר בפועל שאתר שאינו מאובטח HTTPS יופיע כ: “Not secured | example.com”, או “לא מאובטח” בגרסה העברית, לעומת אתרים מאובטחים שימשיכו להופיע כפי שהם מופיעים עכשיו בשורת הכתובת לצד המנעול המסמל את ההצפנה הפעילה והכיתוב “מאובטח” בצבע הירוק.

 

איך אתרים לא מאובטחים מופיעים היום ואיך יופיעו לאחר השינוי בגרסה האנגלית.

HTTPS עדכון כרום

איך אתרים מאובטחים מופיעים כיום.

HTTPS

 

יותר אתרים ייאלצו לעבור לאבטחת SSL/TLS

כיוון שבשנים האחרונות הפכה הצפנה זאת לנפוצה במיוחד והיום ניתן להשתמש בה בכל אתר ובנוסף לכך ש-Google מנסים להמשיך לשפר את חוויית המשתמש, דפדפן ה-Chrome יעודד אתרים חסרי הצפנה לעבור לעבודה תחת פרוטוקול תקשורת מוצפן ובכך לצמק עם הזמן את כמויות האתרים שימשיכו לעבוד בצורה מוצפנת. כבר באוגוסט 2014 הודיעה Google כי השימוש ב-HTTPS יהיה “גורם דירוג”, כלומר השימוש או חוסר השימוש של אתר בהצפנה מסוג HTTPS תשפיע על הדירוג שלו בתוצאות החיפוש. אתרים שאינם מוצפנים נפגעו בדירוג וכתוצאה מכך חלה עלייה מהירה במספר האתרים שעברו לשימוש בהצפנת SSL/TLS.

אתר ‘מאובטח’ תמיד יהיה מועדף בעיני הגולש על אתר ‘לא מאובטח’.

הצפי הוא שבעקבות פעולה זאת מספר האתרים שעדיין לא משתמשים בהצפנה יהיה מזערי ביותר תוך תקופה קצרה. מה שבטוח הוא שאתרים אליהם משתמשים מעבירים או מקבלים מידע חסוי או פיננסי שלא ישתמשו בהצפנה ייפגעו ביותר לאחר שמשתמשים יכירו יותר ויותר את פקטור ההצפנה ויהיו חשופים יותר למידע הזה. מפה הדרך כבר קצרה לכך שכל משתמש יכיר את נושא ההצפנה, האתרים עצמם כבר מספר שנים מחוייבים להיות מוצפנים כדי לחזק את הדירוג שלהם והתוצאה היא מעבר של כלל האתרים למערכת מוצפנת. אחרי המהלך הזה אפשר לומר ש-Google כבר מסמנים לנו שהמינימום הנדרש מכל אתר הוא להשתמש בפרוטוקול HTTPS.

הפוסט הקודם
אסטרטגיה דיגיטלית נכונה
הפוסט הבא
3 צעדים להצלחה בבניית אתר – בניית אתרים

מאמרים נוספים