בניית אתרים

תהליך בניית אתר אינטרנט הוא תהליך ארוך ומורכב ויש להקפיד עליו מאד, על מנת להוציא את המיטב מאתר האינטרנט שלנו. כל שלב קשור בקודמו, וככל שהשלב מאוחר יותר, כך מבוסס על כמות שלבים רבה יותר. כל שלב הוא בעל חשיבות רבה ואין להקל אפילו בסעיף קטן. תוכן הטקסט הכתוב מבוסס על מבנה האתר, שמבוסס על ניתוח המטרות והגדרת הקהלים, שמבוססים על הצבת היעדים, שאל היעדים נגיע באמצעות עיצוב נכון שמבוסס על אופי הטקסט הכתוב. מעגל מחזורי שחייב לפעול כראוי. בתהליך ההקמה מושקעים המון כספים ומשאבים, וכן לאורך כל תקופת הפרסום. לכן עלינו לוודא שאתר האינטרנט שלנו הופך למכונה משומנת היטב, שיודעת את תפקידה וממצה את הפוטנציאל הגלום בה.

01

תכנון

הדרך לאתר מצוין מתחילה בתכנון. ניתוח נכון יסייע לנו לדייק באיפיון האתר, בעיצוב שלו, סידור חוויית השימוש, עיצוב הממשק, וביסוס התוכן הרלוונטי ביותר עבור הגולשים שלנו.

בשלב זה עלינו לברר:
מטרת האתר – תדמית, מכירה, איסוף לידים ועוד.
• הבנת מי הוא קהל היעד
יעדים – לאן נרצה להגיע עם האתר? ועד מתי?

נציב רף גבוה ונפרט ככל האפשר, על מנת לדייק במטרה.

02

איפיון

לאחר שביררנו היטב את מטרות האתר, היעדים והגולשים שעתידים להכנס אליו, נאפיין בדיוק רב ככל האפשר את:
מפת האתר – בראשי פרקים נציין את עמודי התוכן
מבנה האתר – קטגוריות וקישורים פנימיים בין עמודים
הטכנולוגיות בהן נשתמש כגון שפות תכנות ופיצ’רים למיניהם

אלו שלבים קריטיים ביותר ומהווים את הבסיס העיקרי עליו יושתת האתר כולו. שלב האיפיון אמור לענות במדויק על שלב התכנון, ובכך נתאים את האתר היטב לגולשים שלנו, שהם בדרך כלל הלקוחות הפוטנציאליים שלנו.

03

עיצוב

החלק האומנתי בתהליך, אך לא רק. לעיצוב משמעות רבה בהשפעה על הגולש. עיצוב נכון ומותאם לקהל המשתמשים יהווה עבורם חווית שימוש נוחה באתר שלנו. דבר שישפיע על היחסים שלנו איתם. אהבו אותנו? ישאירו פרטים.
אך לא רק עיצוב הוא רלוונטי כאן, אלא גם יכולת התמצאות. העיצוב מושתת באופן ישיר על שלבי הפיתוח הקודמים. לאחר הבנת סוג ואופי הגולש, מטרות האתר, ומבנה האתר, נתחיל בעיצוב.

לעיצוב 3 שלבים:
בניית סקיצות ומודלי Wireframe למיקומי הקומפוננטות באתר
בחירת הסגנון העיצובי של האלמנטים (למשל: כפתור ישר/מעוגל)
• עיצוב ממשק האתר וחוויית השימוש בו

העיצוב הוא השלב הכיפי ביותר, אך גם הקריטי ביותר. בשלב זה צריך הרבה סבלנות – כי היא המפתח למצוינות באתר אינטרנט.

04

תוכן

אינפורמציה משולבת בפיקנטיות שיווקית, או ברצינות מקצועית. צד התוכן חייב להיות מותאם להכל – הבסיס מוכרח להיות מבואר היטב, כמו כן הקהלים, מבנה האתר, היעדים שאנו מציבים ועיצוב האתר. התוכן בא לידי ביטוי באמצעות מידע שיווקי, מקצועי, תמונות, וידואים, שרטוטים, ומאמרים.

עלינו להתחשב במטרת האתר ובמשתמשים בו, ולהשקיע ב:
קופירייטינג נכון
תמונות וסרטוני וידאו איכותיים
תוכן נגיש ומותאם למנועי החיפוש

בשלב זה עלינו לנהוג בחכמה, ולהבטיח את התאמת האתר לכל הפרמטרים הרלוונטיים.

05

פיתוח

הפיתוח משפיע על הכל. פיתוח טוב, מציג אתר טוב. פיתוח טוב משפיע על מהירות האתר, התאמתו למנועי החיפוש, מניעת באגים עתידיים, שימוש קל ונוח ועוד.

• HTML & CSS
• מבנה Database
• התאמה למובייל (ריספונסיביות)

כמו כן, גם על הנגישות. אתר שכתוב היטב, יהיה מועדף על מנועי החיפוש ויסייע לנו לטפס למעלה המיקומים ברשת האינטרנט. שפות הפיתוח הן רבות, ועל המתכנתים להיות בקיאים ומדויקים בבחירתם.

06

בקרת איכות &
פיקסל פרפקט

רגע לפני שהאתר עולה לאוויר, בודקים תקינות. עוברים עמוד עמוד, מוודאים שכל מילה שצריכה להיות מודגשת, אכן מודגשת. כל קישור מגיע ליעדו, כל באנר עומד במדויק במיקומו, כפתורי בחירה, כפתורי שיתוף, כפתורי יצירת קשר, מוודאים תקינות של ‘טופס צור קשר, ועוד.

• בדיקה טכנית של האתר
• התאמה לשלושת הדפדפנים הפופולריים ביותר
• בדיקה של שימוש בידי הלקוח – סיור ברחבי האתר על מנת לברר האם האתר מגשים את יעודו

07

העלאה לאוויר
וליווי ראשוני

התקנת האתר בשרת המיועד, תצפיות ומעקב אחר הגולשים הראשוניים שמגיעים לאתר, אופי השימוש בידי הלקוחות, תיקוני באגים שהתגלו לאחר ההעלאה, ותחזוקה ראשונית למשך חצי שנה כגון עדכוני מערכת, תוספים ועוד.

• תצפית ומעקב גולשים
• תיקוני באגים
• קידום ותחזוקה

כל אתר זקוק לתפעול נכון. הן בשביל הקידום במנועי החיפוש והן על מנת לספק תוכן טרי ורלוונטי לגולשים – שהם בעצם הלקוחות הפוטנציאליים שלנו.